tisdag 25 mars 2014

våffeldagen

Idag är det våffeldagen och vi gjorde om förra veckans favorit, soppa och våfflor. Gott! Dottern är bäst på att göra frasiga våfflor.

Livet går snabbt just nu. Timmarna är fyllda med jobb, jobb och sedan familj. Idag slutar jag tidigt men kom inte från jobbet förrän strax före 4 ändå, hämtade mannen sedan hann vi handla på coop, tanka, handla på ICA, lämna av maken så han kunde börja göra maten och så hämtade jag dottern och kompis och lämnade dem på innebandyn. Körde vidare till Netto och sist till Willys. Y-sonen lastade av bilen och tömde kassarna medan jag körde vidare för att hämta hem tjejerna som var färdigtränade. Hemma igen och då var bordet dukat och maten klar. Vilket teamwork!

Vi hade en trevlig kväll, idag var vi 6/7 vid bordet. Pojkarna alternerar lite nu så man vet aldrig om man ska laga mat till 7 eller till 3. Vi har aldrig problem med att få ihop rester till lunchen som både mannen och jag oftast har med oss.

Jo, jag handlar i flera affärer. Jag bor nära alla affärerna så jag slösar inte såå mycket bensin. För det mesta blir det 2 affärer, Willys/City Gross och ICA men ibland är det så bra tillbud på Netto så man måste dit. Jag handlar inte allt som är billigt utan bara om det jag brukar handla är billigt. Coop handlar jag nästan aldrig på men denna vecka var det billigt tvättmedel och jag hade helt slut på en sorts tvättmedel. Jag handlar det mesta på Willys/City Gross och jag försöker handla en del på vår ICA för att de ska överleva. Vi har en jättefin ICA-butik som har mycket lokalproducerat och det betalar jag gärna en extra krona för.

Vi försöker hålla en matbudget på 1200 kr i veckan, snittet är väl att jag lagar 7 portioner om dagen och vi har med 2 luncher/dagen och y-sonen har en lunch hemma. Hur mycket handlar ni mat för i veckan? Vi handlar sällan färdig mat, alla i familjen har blivit duktiga på att laga mat från början och vi tycker det blir mycket godare. Om vi handlar färdig mat blir det färdig hämtmat, oftast thai-mat.

Inga kommentarer: