lördag 29 mars 2014

Lördag jobbdag

Nu har jag roat mig så mycket så jobbet har kommit efter. Så idag följde jag inte med dottern och mannen son åkte hemifrån 6.45 i morse för att vara i tid till första innebandymatchen klockan 8, i stället stannade jag hemma och rättade en massa prov. Dottern spelade 3 matcher och de spelade mycket bra men förlorade i alla tre matcherna.

I går blev det sent igen för då var jag ute med mina kolleger. 1 av oss slutar och vi hade avskedsöl med honom. Vi käkade på TGiF. Gott, trevligt och kul koncept.

Jag åt hamburgare som var god och brownie med glass till efterrätt, den var inte lika god, öl till maten och en drink i slutet. Sedan tog jag tåget/bussen hem.

När jag satt vid köksbordet och jobbade satte sig ä-sonen och hans flickvän också där och de jobbade med gymnasiearbete resp. körkort. Trevligt att ha sällskap.

Nu väntar jag på att maten ska bli klar. Y-sonen med flickvännen gör sushi tillsammans med de andra unga i familjen. Det tar sin lilla tid men snart så är det dags att äta.

Inga kommentarer: