lördag 8 februari 2014

OS

Jag är absolut ingen sportfåne men att titta på OS är kul. Jag började att titta på allt vintern 2002, då det var två veckor före dottern skulle födas och jag väntade mest på att få föda barn. Då såg jag på allt och speciellt curling.

I går började invigningen och idag tog Charlotte Kalla Sveriges första medalj, silver. Härligt!
Vi får väl se om det det blir fler medaljer. Hoppas kan vi ju alltid.

Om en vecka har vi sportlov men vi har ingen vinterkänsla, snarare vårkänsla, för vi har ingen snö och det är plusgrader ute. Fast det är ju skönt i och för sig men samtidigt blir ju vintern konstig när det inte blir någon vinter.

Denna helgen blir sportig både i tv och i verkligheten. Dottern spela pool-spel i innebandy i morgon så då ska vi vara där och heja på hennes lag.

Igår blev det en gammal favorit till middag. Dock ratade barnen den men jag njöt. Vi hade bruna bönor med stekt fläsk. Det åt jag och pappa när jag var barn och då var det en favorit. Gott!
 

Inga kommentarer: