onsdag 25 december 2013

Dopparedan

Har haft en lugn och trevlig julafton. När jag kom ner i morse hade mannen gjort risgrynsgröt och griljerat skinkan. Vi åt lugn frukost, förberedde Jansson och sedan tittade jag och dottern på julkalendern.

Mamma och Sven kom vid lunchtid då ställde jag in Jansson och vi drack kaffe och åt lite gröt. Mamma och Sven gjorde kålrotslåda.

Vid tvåtiden kom pappa och Gerd och lillebror. Vi drack glögg/kaffe och åt saffransbullar. Naturligtvis var tv på och vi tittade på Kalle Anka. Efter Kalle åkte vi allihop till min andra bror med familj. Vi plockade fram mat och åt oss proppmätta.

Jag hämtade flickvännen och vid halv åtta kom tomten. Oj oj oj vilken lycka för småflickorna. Jag blev jättenöjd. Jag fick allt jag önskade mig. Barnen var också nöjda trots att vi inte fick ge mer än ett paket var för max 100 kr. Dottern var undantagen den regeln av oss föräldrar.

Efter tomten blev det julgröt, mandelmusslor och kaffe sedan infann sig matkoman.

Nu efter midnatt sitter jag hemma igen uppkrupen i soffan och är så nöjd och glad efter denna julafton som blev så trevlig och mysig med min fina familj.

Inga kommentarer: