fredag 9 augusti 2013

Jobbångest



Ja nu närmar sig slutet på semestern för denna gång. Alltid lika jobbigt att avluta semester. Fast jag inbillar mig att det känns lite värre för varje år. Det är ju inte det att man har haft för lite ledigt, för dåligt väder eller för lite upplevelser. Det har vi haft massor av. Vi har massor med fina minnen från denna sommar.

Denna sista vecka har varit fylld med flera trevligheter. Middag på stan med mannen, middag hos vänner, dottern kom hem från vistelsen hos mormor och morfar S, mera bad, mera Gyllene Tider i Halmstad i onsdagskväll och i går var jag, dottern och flickvännen på Ge-Kås och storhandlade. Vi kom dit vid lunch och stannade till 19.

Idag började jag med att få pedikyr inne i stan i morse. Härlig start på dagen att vara med när staden vaknar. Jag handlade hem nybakade frallor och när jag kom hem var kaffevattnet varmt, äggen kokta och tre barn/ungdomar gjorde mig sällskap.

Det hanns med lite poolbad idag också, kanske det sista för denna säsongen. När jag och dottern kom hem var ungdomarna i full gång med att göra pizzor. De blev jättegoda!

Jag vill fortsätta att ha det så här lugnt och härligt. Jag vill inte sätta igång en massa projekt och dra igång en massa tema, arbetslagsmöte, kursplaner och allt annat jox som tillhör jobbstarten.

Inga kommentarer: