fredag 23 augusti 2013

fest i dagarna 3

Det är en rolig vecka denna vecka också.

I måndags träffade jag alla mina elever. Kul! Solbrända och utvilade.

I tisdags fyllde y-sonen 19 år så vi startade dagen tidigt med skönsång vid sängen. Alla åkte till jobb/skola utom y-sonen och flickvännen som fortfarande har sommarlov. Men denna dag fick de arbeta. De städade, flyttade möbler, dukade och hackade grönsaker och när dottern kom hem gjorde hon två gräddtårtor. 

På kvällen var vi 30 glada familjemedlemmar tillsammans och hade en underbar kväll under den blivande fullmånen. När gästerna hade gått hjälpte alla ungdomar till med att städa undan festen.

Onsdagen startade innebandyn för dottern igen. Vi lämnade sedan fortsatte jag och mannen till quis-kväll med samma gäng som veckan innan. Vi klarade oss inte lika bra denna gång men kul hade vi. Nu är det slut med quiz-kvällar på det stället men det dyker kanske upp fler på annan plats.

Torsdagen var det min tur att fylla år. Dagen började som vanligt med skönsång vid min säng och sedan rumlade ungdomarna i säng igen. De hade alla ledig dag. På kvällen var vi hemma på middag hos min bror med familj. Så himla trevligt!

Inga kommentarer: