fredag 30 augusti 2013




Sonen i olika skepnader.

Sonen har börjat på LTH, teknisk matematik, ett 5-årigt program. Denna vecka är uppstartsvecka och jag har knappt sett honom denna veckan.

Jag är däremot djupt imponerad över hur väl allt är organiserat för nykomlingar och hur bra fadderverksamheten är. Äldre studenter tar sig an nybörjare och hjälper in dem i allt. De ger goda råd och berättar hur allt fungerar.

I tisdags hade han sin första sittning med 3 rätters middag och mycket studentsång och fest. I morse såg jag han cykla iväg i sin oranga teknistoverall. På måndag börjar allvaret med studierna.

I går var jag och mannen ute på var sitt håll och ungdomarna/barnen höll ställningarna hemma. Mannen var med sina kolleger på kräftskiva och jag var ute på restaurang med mina kolleger för vi avtackade vår rektor som slutar idag. Han har fått en högre befattning i Helsingborg. Det är med stor sorg vi släpper honom till helsingborgarna.

Annars har veckan varit fylld med förkylning, sommarvärme och föräldramöte.

Inga kommentarer: