lördag 24 augusti 2013

blommor




Jag fick fina blommor också på min födelsedag. En bukett dagen före, några på min dag och den sista försvann men dök upp på natten.

På min födelsedag fick jag telefonsamtal från en blomsterbutik som undrade om de kunde komma hem till mig med blommor efter 4. Jag svarade att det gick bra. När jag kom hem vid 5 fanns där inga blommor. Eftersom jag skulle till min bror vid 6, ringde jag strax före 6 till blomsterhandeln och frågade var mina blommor tagit vägen, fick jag svaret att de lämnat affären före 4. "Ja ja. då finns ju blommorna hemma när jag kommer hem", tänkte jag.

Vi kom hem strax före halv tio men inte fanns där några blommor inte. Jag tittade en sista gång vid 10 och konstaterade att de blommorna får jag ringa efter nästa dag.

När jag kom ner i köket morgonen därpå så stod blommorna i vatten på köksbordet. När ungdomarna hade kommit hem vid 1 på natten så fanns blommorna utanför ytterdörren. Konstigt! Hade blomsterbudet såå mycket att göra så han blev så sen eller hade de kommit fel och blivit rätt placerade i efterhand?

Men blommorna kom till slut och det var ju huvudsaken. Tack för blommorna!

Inga kommentarer: