tisdag 13 augusti 2013

I farten igen




Jaha, så har jag jobbat i två dagar och allt känns riktigt bra. Jag fick sätta igång med att agera i klassrummet redan efter 3 timmar på min första arbetsdag. Det var ju inte helt planerat men ed mina 15 års erfarenhet kunde jag ändå gå in och leverera. Jag jobbar halva tjänsten på Komvux och det är i den klassen som jag började direkt. Jag har fått en fantastiskt trevlig klass verkar det som. Underbart!

Skolstart innebär årstidsskiftning. Nu kommer hösten. I söndags var det bara sorgligt och ångestladdat att säga hejdå till sommaren (jo det kan komma många fler sköna sommardagar). Men precis lagom till jobbstarten skönk temperaturen 5° och regnskurarna kommer med jämna mellanrum.

Dottern och sonen har fortfarande sommarlov. Sonen jobbar sista veckan på sin sommarpraktik och dottern är på semester hos morfar och mormor G. Yngsta sonen med flickvän njuter av sina sista sommarlovsdagar innan studier på Universitetet. Snart ska de på 4 dagars LAN, som de är medarrangörer till.

På Hemmakväll kan man låna en gratisfilm varje måndag. Det har vi nyttjat några måndagar. I går såg vi Take Shelter. Den var lite seg. Huvudrollsinnehavaren visade sig ha fått paranoid schizofreni. Fruktansvärt för familjen som drabbas av denna sjukdom.


Inga kommentarer: