söndag 2 juni 2013

2 juni, sommaren tog paus

Idag fick jag börja äta igen. Verkligen blandade känslor inför det. Tryggt och enkelt att köra med pulver men tråkigt. Nu måste jag hela tiden tänka på vad jag äter. Dagen började med äggröra med ostskivor, koost, tunga och tomater och kaffe med mjölk.

Det smakade bra men inte wow. Kaffet var inte allt så gott som jag önskade.

Efter frukost åkte jag, mannen och dottern till IKEA för att handla inför Spanien (huvudkuddar och stekpanna). Jo det finns i Spanien men mina barn och man tycker inte om de långa smala kuddarna som förekommer i Spanien och i värsta fall har de stekpanna i plåt där allt fastnar. Eftersom vi lagar så mycket mat är det bra att ha bra stekpanna.

Vi handlade också studentpresenter x 5, nej x8. Jag var skickebud från sönerna också.

Sedan har det mest varit kallt och tråkigt idag. Ingen sol på uteplatsen betyder inget snack med grannarna eller kaffe hos grannfrun. Men mannen fixade någon mer stol och jag bakade 2 kladdkakor.

Ikväll blev det fläslfilégryta med familjen. Gott!

Nu Barnmorskorna i East End.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Ser gott ut! Och vad kul med 3 inlägg på en vecka. Fortsätt så... Kram!