söndag 24 mars 2013

ledig, hur skönt är det?


Påsklovet började med besök av svägerska med man och lillkusinen. Vi har umgåtts och haft det mycket trevligt.

Lördagen var lugn, mannen och svåger var ute och handlade te och skivor medan jag och svägerskan satt och pratade. Mannen lagade god lasagne när han kom hem och jag gjorde sallad. Lite rödtjut till det och earthhour på det så blev vi ganska trötta. Alla slocknade tidigt.

Desto tidigare vaknade vi idag. Vid 7 hade de flesta vaknat men vi började inte göra frukost förrän närmare 9. Jag bakade croissanter, värmde frallor, stekte bacon, gjorde äggröra och kokte ägg och så hade vi det vanliga smörgåspålägget och så kaffe på det. Gott!

Solen sken idag så vi tog oss en promenad i solen. Det var skönt men som vanligt höll vi att blåsas bort stundtals. Hemma igen spelade vi alla geni, barnvarianten. Det var kul och de två yngsta spelade ihop och vann. Lycka!

Jag svängde ihop en kycklinggryta och serverade innan svägerska med familj åkte tillbaka till Jönköping.

Dessutom har jag sprungit ut och in i tvättstugan hela dagen. Bäst att ha rena kläder till London.


Inga kommentarer: