fredag 11 januari 2013

Vardagslunk



Nu har jag jobbat en hel vecka och barnen har börjat med sina verksamheter. Men mannen som är hemma på leave skämmer bort oss otroligt mycket.

Han kör oss till skolan på morgonen och hämtar mig på eftermiddagen när jag slutat. Han skämmer bort mig genom att bara låta mig slippa planera mat och laga mat. Det är overkligt lyxigt att komma hem från jobbet och slippa detta. Inte nog med detta. Han tränar också även om han fått lite mindre tid över att träna så mycket som han vill. Dessutom har han tagit på sig projektet sätta upp våra tavlor, som har legat på att bli upphängda sedan vi tapetserade om i maj 2011. Det är inte bara att slänga upp några tavlor på väggen. Vi har de flesta tavlorna på väggen i trappan mellan våningarna och det krävs sin akrobatik att klara av och hänga där. Han har också satt upp belysning i trappan. Det är såå fint!

Idag sliter han med att göra köttgryta till 25 personer som kommer till oss i morgon då vi ska ha fest. Min man är bäst när han är bäst!

I kväll kommer jag dessutom svika honom och gå på personalfest hemma hos min chef. Han har bjudit hem oss alla på en kick off inför vårterminsstart, som börjar på måndag hos oss. Men han sviker inte mig för han skjutsar mig fram och tillbaka.

Vad har bilderna med mitt inlägg då att göra? Jo med vårtermin och vardagslunk igen så har tv-serierna börjat. Vi har tittat på Mästerkocken, dokumentärserien om Johan Stenbeck och Lögnen. Just lögnen är uppfriskande. En turkisk serie där vi får vara i miljöer som i mitt tycke är nya. Inte engelska, svenska eller amerikanska miljöer som vi brukar vara i när det gäller tv-tittandet. Kul med ett språk som man inte känner till och upplägget i serien är nytt. Lite rörigt med många cliffhangers men allt ska väl komma på plats till slut.

Ha en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer: