söndag 18 november 2012

Helgen snart slut



Direkt efter jobb körde jag till Gekås i Ullared. Det var dags igen för min och svägerskans Ullaredshelg. Hon var redan på plats. Skönt för då hade hon redan checkat in i vår lägenhet. I år bor vi i en av lägenheterna i Ullareds camping. Jag kom fram vid 17, så jag hann handla i 3 timmar. Jag hann faktiskt med en hel del och kände mig nöjd. Det var lugnt på kvällen och jag slapp att trängas med andra.

Vi var ändå många som var kvar till stängningsdags. Vi ställdes oss i kö 19.45 men hade inte betalat förrän närmare 21. Vi packade in i bilarna och sedan styrde vi stegen mott Harry´s. Där var nästan fullt men vi lyckades få ett bord. Plankstek blev det. Gott! Det har jag inte ätit på 20 år. Det tog dock tid att få mat så vi var inte klara förrän närmare 23.

Framme vid lägenheten blev det bara bädda, tittade på varandras fynd, lite vin och sedan kröp vi till sängs.


Lördagen tog vi det lugnt. Vi sov länge och åt frukost länge. Sedan bar det av till Panduro och sedan GeKås. Det blev 3 timmars shopping och jag fick med mig en hel del julklappar och jag var skickebud till en hel del också.

Vi stod redan i kassakö vid 16-tiden. Alla 68 kassorna var öppna och ni ser ju själv hur mänga som köar för att komma ut.

Vi åt på Rosegardens buffé denna dag.

Lördagkvällen var lugn med lite vin, lite paketinslagning och tv-tittande.

Idag söndag var vi uppe redan 8. Vi städade lägenhet och åt frukost. Jag ville komma iväg tidigt så jag hann till dotterns andra innebandymatch för dagen som började klockan 11.30. Jag hann och dessutom hann jag hem om och hämtade sonen som också ville se. Dottern och hennes lag hade vunnit första matchen 8-3 och andra matchen slutade 3-3.

Min bror var med och tittade och han och brorsdotter följde med hem och fikade sedan hjälpe brorsan mig med att sätta upp nytt badrumsskåp i nymålade toa och lagade en köksstol.

Nu håller jag på att bearbeta tvättkorgen som är enorm.

Inga kommentarer: