fredag 20 juli 2012

skogen och shoppat

Som vanligt har vi varit i A stuga och haft 2 underbara dagar. Vi älskar att komma ut i skogen, ut i naturen och bara höra bladen som spelar mot varandra i Björkarna, fisken som skvalpar i vassen och syrsorna som spelar vid husknuten. Det är som lisa för själen att komma dit. Jag älskar att stå och diska på verandan och titta ut över skogstomten. Det är t o m mysigt att mitt i natten vakna för att jag är kissnödig och smyga ut och kissa i det fria och bara höra på lugnet.

Som motvikt till lugnet var vi också och storhandlade på Gekås. 9000 kr fattigare men nu är vinterkläder inhandlade, dotterns skolkläder, skolväska till sonen, mobilladdare till andra sonen, dvd-boxar till mig och sedan till mannen, wii- och nintendospel till barnen och alla hygien- och toalettartiklar för ett år inhandlat och dessutom hittade jag lite kläder till mig och en ny kökslampa (vår gamla har gått i sönder). Jag är jättenöjd med mina inköp.

Det har blivit en del handlat denna sista vecka. Brandworld har gått i konkurs och sålt ut hela sitt sortiment med minst 50% rabatt på redan kraftigt nedsatta varor. Mannen fyndade Timberland-skor och ä-sonen och dottern fick viking gummistövlar för inga pengar. Jag var iväg en runda till när min pappa såg mannens skor och hittade ett par till honom, skor som ursprungligen kostade 1600kr såldes i måndags för 400kr. Ett riktigt kap.

Idag är det återigen stora tvättardagen. Hittade 4 maskiner tvätt i sonens rum som nu ligger ren och ihopvikt i hans klädskåp.

Dagen har också förgyllts med fika hos H och M, där jag fick höra fortsättningen på deras spaniensemster sedan fortsatte fikandet hos grannen där vi firade grannflickan som blev 12 i förrgår. Dagen avslutades med hämtmat från kinarestaurangen och tv-tittande. En rofylld dag!

Inga kommentarer: