söndag 29 juli 2012

åskan som inte blev av eller...

Underbara dagar med mycket sol och bad har vi äntligen fått. Jag var i Gullbranna med y-son, flickvän och dotter i torsdags. Vi fick en heldag på stranden. Underbart. Barnen lekte i sanden och faktiskt badade trots brunt klet och iskallt vatten medan vi andra låg utsträckta i sanden och njöt av solen som brände på våra kroppar.

Vi åt middag ihop och sedan gick vi en runda på campingen och avslutade med en god glass. Jag lämnade kvar dottern i husvagnen och åkte hem med ungdomarna.

Ä-sonen kom hem strax efter en heldag i Göteborg på Liseberg.

I fredags var jag några timmar på friluftsbadet bland vänner. Jag och Ä-sonen åkte tillsammans upp till Gullbranna på eftermiddagen. Ditresan drog ut för vi stannade för att tanka, bilköer, åt och letade efter sonens plånbok som han hade tappat dagen innan. Han hade tur. Någon hade hittat den så han kunde få tillbaka den intakt på macken. Underbart med hederliga människor!

Väl framme i Gullbranna lyssnade vi på Annika Österberg. Intressant, tyckte vi alla.

Vi festade på korv med tillbehör och kaffe i husvagnen. Dottern packade ihop och vi åkte hem sent.

I går fyllde min älskade lillebror 45 så vi firade honom med god mat och god tårta och gott umgänge som han och svägerskan bjöd på. Vi var kvar till 1.30 då jag och mina barn tackade för oss och åkte hem och lade oss.

Underbara dagar på raken. Underbara dagar med umgänge med nära och kära. Underbara dagar med sol och värme. Måste spara på dessa minnen så jag kan plocka fram dem i mörkret.

SMHI varnar för åska och spöregn. Än ser vi inget av det, inte en droppe eller något muller runt husknuten.

I hemmet mullrar det lite för tillfället men inget allvarligare än att det kommer att passera med tiden.

Inga kommentarer: