söndag 3 juni 2012

Denna helg har varit händelserik. Fredag lunch träffade jag en kär fd kollega men fortfarande vän. Vi fick 3 fina timmar ihop med mycket prat. Hemma hade vi dramatik i fredagskväll varvat med Let´s Dance final. Dottern sov över hos ny kompis.

Lördagen var jag med tonåringarna. Grabbarna var och klippte sig och då passade jag och flickvännen på att handla bikini till henne. Därefter var vi 1 timme i porslinsaffären och köpte studentpresenter till 5 blivande studenter. Dottern var hemma och städade toa, hennes helg.

Jag handlade mackedonkanmat till ungdomarna och dotter  på väg hem och vi åt lunch ihop. Därefter snabbstädade jag och ä-sonen. Pappa och hans fru var på väg till oss.

Eftermiddag och kväll var vi alla tillsammans och lagade mat ihop, åt lax, mormor G hade med sig en rabarberpaj som familjen festade på. Vi tittade på Mästarnas mästare ihop men pappa valde att pussla lite i stället. Pappa och hans fru åkte hem och jag och flickvännen tittade färdigt på Downtown Abbey.

Idag var jag och dottern iväg på morgonen och handlade present till kompisen som dottern skulle på kalas till senare. Jag stack iväg till fina A som fixade mina fötter. Nu har jag äntligen fina sommarfötter med lackade tånaglar. Mycket prat igen. Hon har snart en son som tar studenten.

Pappa tog med sig mina Dalialökar som han har planterat och som han har planterat. Jag satte över dem och fler blommor jag fick av honom i  krukor till, så nu är det fullt på uteplatsen. Drack kaffe och njöt av några solstrålar mellan molnen både på min uteplats och hos min granne.

Mannen och ringde och berättade att han har lämnat Grekland och är på väg tillbaka till Kosovo. Han har haft en skön medelhavshelg i solstolen, på stranden vid havet.


3 kommentarer:

Mannen sa...

Mmmmm vilka fina fotter! :-)

Fotograferande Maria sa...

Snyggt! Jag har med knallröda just nu...

Anonym sa...

Tack för en jättetrevlig lördags-samvaro. Med god mat och pratstund. Dina fötter blev ju jättefina. Värmen får väl komma nu så du kan visa tårna. Kkram