söndag 6 maj 2012

sommardäck och banankaka

Igår hade vi en skön varm vårdag. Grannfrun bjöd på kaffe i solstolen. Alla barnen var samlade till måltiderna. Då trivs jag.

Jag var iväg och handlade lite mat och hämtade en traderavinst på Willys. Jättefina vita byxor.

Annars gjorde mest ingenting och ändå lite här och där. Ni vet hur det är när man går omkring och småpysslar.

Broder med familj som fortfarande är kökslösa kom på middag. Jag bjöd på den goda kycklingrätten som jag gjorde på mamma-träffen. Brorsdottern 3 år, tyckte dock inte om min mat. Men ballerinakex fungerade bättre. Idag ska vi grilla när de kommer. Hoppas det passar den lilla damen bättre.

När maten var uppäten satte brodern på sommardäcken. Brorssonen och y-sonen hjälpte också till. Skönt nu är det fixat.

Ä-sonen spelade fotboll för hela slanten igår. Han och hans kompisar hade satt ihop ett lag och spelade korpturnerning hela dagen. De vann! Duktiga pojkar!

Idag är det mer moln än sol. Det ger mig ingen ursäkt att inte sätta mig med de NP. Jag ska iväg och handla grillkött först. Vi ska grilla i kväll. Broder med familj kommer ikväll igen.

Just nu luktar det banankaka i hemmet. Jag har precis tagit ut en färsk nybakad banankaka ur ugnen. Är ni fikasugna kom hit!

Inga kommentarer: