fredag 4 maj 2012

fika, dreja, middag med kolleger

Dagen började med tjat och stress. Pojkarna hade svårt att komma upp och jag blev stressad för dagen börjar med nationella prov för den ena sonen. Jag kör pojkarna till sina skolor och kör sedan till jobb. Blev inte så mycket gjort där, kaffe och läsa ut en bok och gjorde uppgifter till den. Hade 1 lektion.

Rusade vidare till lunch. Skulle träffa Maria och Annethe. Annethe kom direkt från London. Jag han inte säga många ord till M för hon skulle vidare till jobb men jag och A fick 3 innehållsrika timmar. Vad mycket man hinner prata om på 3 timmar! Jag var nästa lite tömd på energi samtidigt som jag var upplyft av vårt samtal. Konstig kombination.

Körde hem och lämnade bilen, ringde hem dottern och tog bussen till stan. Vi firade av en kollega som fyllt 50 med att lära oss dreja under 2,5 timme. Det var jätteroligt. Jag gjorde 2 småskålar som ska brännas och bli gröna. (högst upp till höger är min ena skål).

Därefter åt vi middag ihop på en nyöppnad restaurang i saluhallen, grill&Meze tror jag den hette. Libanesisk mat, där man fick kombinera sina tillbehör, kötträtter och annat hur man ville. Trevligt ställe och god mat.

Ungdomarna fixade hamburgare hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina skålar ni gjorde. Ni är ju proffs redan.

Greta