lördag 12 maj 2012

Alla NP är klara


Phu! 6 klasser, 120 elever och 3 olika skolformer har granskats och bedömts av mig. Nu kan jag ha helg.


Dagen fortsätter med stortvätt. Jag tyckte det var såå skönt förra helgen när jag bara hade 2 maskiner tvätt på hela helgen, men då låg ju flera halva maskiner i tvättkorgen. Denna helg har de halva högarna blivit hela plus att ä-sonen städat sitt rum=3 extra maskiner. Så jag har 8 maskiner att ta itu med denna helg.


Vi åt jättegod kotlettgryta nu i kväll. Jag var på ICA och skulle handla lövbiff men det fanns inte. I stället blev det kotletter. Jag brynte kotletter och la i en gryta, stekte till lök och paprikor och hällde i grytan, hällde i vatten, kalvfond, tomatpuré, sambal oilek, färskost och grädde och så fick det småsjuda i 1,5 timmar. Barnen fick ris till och alla fick sallad. Såå gott!

Flickvännen har fått njurbäckeninflammation så hon vilar mycket och äter penicillin igen. Samtidigt ligger barnens äldsta kusin på sjukhus men får åka hem snart igen.

Åh vad jag njuter av att proven är rättade, hemmet är rent och fint och tvättkorg 2 av 3 är tömd.

Dottern är ute med grannpojken, de lattjar med boll. 

Inga kommentarer: