söndag 15 april 2012

Vårens första

Denna helgen har blivit en del vårens första. Vi har haft soligt och riktigt skönt ute hela helgen.

Jag drack vårens första kaffe ute hos grannen i går. Härligt men kaffestunden slutade med en bedrövelse. Stolen jag satt i knäcktes sönder och jag brakade i marken, kaffeglaset gick i många bitar och min hand landade på skärvorna och skar 3 jack i handen. Jag behövde inte laga mer mat denna helg.

Dottern var ute och åkte inlines i nästan 4 timmar med grannpojken. Hon hade datorförbud hela helgen men det har hon nog inte tänkt på för det har varit utelek hela helgen för henne.

Idag har vårens första skogspromenad skett. Härligt med ren luft. Det var jag, dottern och Helena som traskade runt i 3 km spåret och avslutade med lunch ute i solen. I naturen såg vi årets första gullviva och tussilago, scilla, vitsippor och vintergäck blommar ju också för fullt. Det är alltid lika underbart att se naturen vakna och leverera vackra färger.

Nu sitter flickvännen och försöker lägga de sista 100 bitarna i vårt senaste 1000-bitars pussel. Det har varit denna helgs kvällsnöje för henne och mig medan y-sonen och dottern har spelat nintendo med varandra i soffan. Mysigt att ha barnen omkring sig.

Mannen ringde i morse när han tittade ut över Medelhavet och tänkte på oss. Denna helgen är han i Grekland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var det grannens plaststolar som brakade sönder och deras porslin som gick sönder och orsakade att du skar dig så tycker jag du skall stämma röven av dom. De skall inte ha undermåliga stolar och undermåligt porslin,. Det borde de fattat. Stäm dom!
Greta

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Dags att banta...? hehe