fredag 23 mars 2012

vårkänslor och helg

Det är fredag eftermiddag och jag är ledig för helgen, dessutom skiner solen så fint. Jag blir sugen på att städa upp höst och vinterskräp och kanske hämta någon del av utemöblemanget. Uteplatsen ser väldigt tom ut när den är helt tömd på utemöbler och blommor. Kanske jag t o m köper några penséer och sätter i en kruka. Penséer är så söta men tyvärr så kortlivade.

Dottern kom hem från skolan med en kompis och ville cykla till affären och handla glass. Hon konstaterade att det börjar bli varmt om fötterna i vinterstövlarna. Jag kan bara hålla med. Kanske vi tar en tur till skoaffären i morgon.
Jag är nog den enda i hela Sverige som inte har en smartphone. Jag har inte känt behov av en sådan förut men nu vet jag inte om jag håller på att falla för grupptrycket eller om jag faktisk håller på att utveckla ett behov. Jag vill ju spela wordfeud men det kan jag ju inte köpa en dyr telefon för att få den funktionen. Jag skulle tycka det var smidigt att en bärbar gps med mig alltid eftersom jag suger när det gäller att hitta. Jag tycker detta med twitter verkar kul. Är detta anledningar nog till att betala många mer slantar i månaden för?

Jag är också inne på att jag vill ha en läsplatta. För jag vill kunna ladda ner e-böcker. Finns alla böcker i e-boksform? Är en läsplatta ett bättre komplement till min icke smartphone? Behöver jag båda? Behöver någon av dessa prylar egentligen?

Måste jag köpa iphone/ipad eftersom jag har en mac? Jag är egentligen mot att handla i-varor för de är såå mycket dyrare än andra likvärdiga varor. Jag tror inte att de är 3 gånger bättre i kvalitet. Om jag inte ska ha iphone eller ipad, Vad ska jag ha då?

Ja, ni ser vilket I-lands problem jag har. Jag får väl känna mig för ett tag till.

1 kommentar:

Josefin sa...

Klart att du ska ha både en iPhone och en iPad ... Jag är lite förälskad i båda mina... Ipaden är ju grym att Skypa med nu när du har mannen på distans ett bra tag fram över.... Unna dig någonting nu... ;-)