fredag 16 mars 2012

måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag

Fredag igen.

Jag har inte tyckt att jag har haft något speciellt att skriva om i veckan. Allt rullar ju på som vanligt. Måndagarna ser likadana ut, tisdagarna, onsdagarna och torsdagarna. Men jag kan ju inte bara utebli från bloggen.

Jag behöver ju inte uppdatera för att mannen ska hänga på och vara uppdaterad om hemmet, för vi skypar ju var kväll och så finns internet och svensk tv där han är. Annat var det när jag var och reste jorden runt 89/90, Då var det julafton när man fick brev i pappersform uthämtad på posten och den enda information man fick om hem, familj, Sverige och övriga världen var den information som vännerna och familjen delgav mig i breven. Inte såå länge sedan men det känns som rena medeltiden.

I alla fall så rullar vardagarna på ganska bra. Det är ett hästjobb att få upp barnen och iväg barnen i tid, och det är inte så mycket jag kan göra åt det hela om de inte vill/kan samarbeta. Kvällarna går mest åt till att laga mat, äta mat och förbereda till nästa dag innan tv-tittande och skype.

Idag är det tänkt att alla barnen och jag ska ta ett gemensamt städryck före tacoförberedandet och tacoätandet. Sedan sticker y-sonen till flickvännen och ä-sonen hittar väl på sitt medan jag och dottern får en lugn kväll ihop.

Inga kommentarer: