onsdag 22 februari 2012

Dottern 10 år


Nu har jag ingen liten småtjej längre, nu har jag en stor tjej, en tioåring. Festen blir på fredag när mannen också kan vara med men vi har ändå haft en bra födelsedag.

Vid 9 kom vi in och sjöng och delade ut paket. Dottern har bara önskat sig 2 saker, 1 pengar till hjälp till ett nintendo DSI och 2 ett foto på oss var och en så hon kan sätta in bilder på oss i sin dagbok. Sönerna plus flickvän gav pengar i morse men jag och mannen köpte 4 toppar, 1 par jeans, 1 bikini, 1 par solglasögon och 1 skinnjacka (se bild).

Mormor kom till oss idag och tänker stanna till lördag. Hon ska sova första natten i mannens säng, så vi fick börja med att renbädda sedan hjälptes vi åt att städa vårt sovrum. Det tyckte dottern sög. Städa på sin födelsedag men nu kunde ju bara dagen bli bättre.

När mormor kom fikade vi sedan åkte vi och handlade det sista inför festen på fredag.

Jag tänkte baka kanelbullar men tiden blev knapp så i stället bakade jag glutenfria muffins så bakar jag kanelbullar i morgon och kladdkakorna. Dottern önskade fläskfilégryta till födelsedags middag så så fick det bli.

Mormor hade med mer paket och då fick dottern mera pengar, en origamibok och fina papper och av min moster och morbror fick dottern en fin silvertårtspade till alla hennes framtida kalas.

Det blev en lugn kväll med kortspel med alla generationerna.

Inga kommentarer: