söndag 29 januari 2012

Traktorhjulet det går runt runt runt


precis som lönen som kommer in och ut igen i det kapitalistiska hålet. Jag har bekymrat mig hela månaden hur vi ska få ihop denna månads räkningar (och nästa månads räkningar), nu kan jag andas ut (åtminstone denna månaden). Alla räkningar är betalda, all mat är inhandlad för februari (med undantag lite mjölk, färsk frukt och blomkål som behöver kompletteras) och jag har 1000kr över. Tjoho!

Dessutom är flygbiljetterna till Spanien inhandlade och bostaden betald.

Livet går också runt runt runt. Månad efter månad i samma spår, år efter år i samma spår. Ska det vara så? Jag menar, jag är inte helt missnöjd med detta hjul men om det ska till förändring, hur gör man då? Att allt går runt runt runt är också trygghet men samtidigt hör jag i bakhuvudet "man lever bara en gång, så lev det väl".

Inga kommentarer: