söndag 11 december 2011

Härlig helg

Åh vilken underbar helg vi har!

Jag skulle börja helgen med att gå ut med tjejerna men eftersom jag fortfarande kände mig förkyldtrött och så hade jag en massa exem runt ögonen så jag valde att stanna hemma och lägga mig tidigt. Så rätt val!

Lördagen var blandad med julklapps- och födelsedagspresent shopping. Vi skulle till grannarna på middag så jag shoppade till dem och mig på Plantagen också. Jag fick en Amarylis till, för de jag har kommer att vara utblommade till jul, och grannarna fick en lykta och ljus.

Jag gjorde ett sista, och nu är det ett sista försök, till att baka LCHF kakor. Jag tänkte göra pepparkaksmuffins. De smakade skit, så idag åkte de i tunnan. Jag behöver inga LCHF bakverk. Jag klarar mig utan.

Klockan 5 var vi bjudna till grannen på middag. Vi åt god mat, drack vin och pratade och plötsligt var klockan 10. Vi tackade för oss och gick till nästa fest. Vår fina vän M fyller på måndag men firar lördagkväll. Vi "kom hem" och hade ytterligare några timmar i goda vänners lag. Mela fick en flanellpyjamas i present som skoj-present, han fick en tröja också, men han blev glad för sin pyjamas, så i slutet på kvällen satt han i sin nya pyjamas och myste.

Ungdomarna hade tagit hand om sig själva och dottern stannade hemma hos dem. Dottern städade sitt rum under hela lördagen. Hon rensade, sorterade, dammade och dammsög. Så fint har hon aldrig gjort förut. Jag hade inte kunna gjort det bättre.

Idag har vi en softardag. Jag ska baka lite bröd till barnen, mannen ska köra över med dammsugaren och söndagen den 3 advent ska avslutas med fläskfilé, kantareller och gräddsås och klockan 18 ska vi gå till kyrkan och se Luciatåget med kyrkokörerna.

En perfekt helg med familj och vänner!

Inga kommentarer: