söndag 13 november 2011

Målar


Fars dag idag.

Far i vårt hus åkte till Stockholm i förmiddags. När han åkte blev det fart på mig och de två yngsta ungdomarna (dottern låg i badet och gick sedan på kalas). Vi fick äntligen ut kökssoffan på altanen och slipade den och tvättade den med målar-tvätt. Vi lyfte in den igen och målade första omgången med täckfärg. I morgon blir det första omgången med vanlig färg.

Jag var också iväg en sväng till bror och svägerska och lämnade soffdynan och tyg. De ska fixa madrass och överdrag till oss.

Flickvännen lagade nästan all middag själv till oss, lövbiff, pommes, sallad, blomkål och såser. Vi fick middagsgäst. Anne kom.

Sedan fick jag hjälpa flickvännen med matte, ekvationssystem. Phu! Det var länge sedan man sysslade med sådant. Äldsta sonen fick också hjälpa till och till sist kom yngsta sonen också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktiga ni är! Den ser ut att bli JÄTTEFIN!
Vilken lat man du verkar ha. Gör han ingenting därhemma?

Greta

Anonym sa...

Haha Greta är rolig!

Kram Maria (Gretas syster!?!?)

Anonym sa...

Heja Greta ;) !
"Svärdottern" verkar vilja vara en kopia av "svärmor", trots sin ringa ålder. Huuu

malin sa...

Jag förstår inte den sista kommentaren. Är det så hemskt att vara lik mig?

Fotograferande Maria sa...

Malin, jag skulle gärna vara mer lik dig!!! Struta i kommentarer av konstig karaktär. Stor kram / Maria