lördag 26 november 2011

Advent


Jag älskar att få sätta upp adventstakarna och byta ut gardinerna till advent. Mysfaktorn blir tusen gånger större.

Idag har jag och mannen städat, pyntat och pysslat i köket. Adventkänslan blev mycket starkare efter det vi hade varit i kyrkan och lyssnat och sjungit in advent.

Jag var orolig för att mina solgula väggar i köket skulle förta julkänslan men jag tycker nog att den infinner sig i alla fall.

Jag har bakat LCHF saffransbullar. De skulle smaka goda och nästan som lussekatter. Men det gjorde de inte. Fy de var INTE goda. Gummiaktiga och träiga. Jag som köpt så mycket dyra specialmjöler. Men ska de smaka så här kan det lika bra vara. Jag bakade vanliga till barnen och det är de glada för.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej kära svägerska!

Så snyggt ert kök är!! Lussekatter ja...
Vad trist att de inte blev goda :(
Jag har ätit en vanlig idag och den var god!!

Kram Maria