måndag 17 oktober 2011

LCHF

Nu har jag också blivit övertygad om att LCHF känns som det enda rätta. Efter att ha läst Matrevolutionen så kan man inte göra annat än att prova. Dessutom så har jag ju följt min svägerskas framgång under hela sommarhalvåret och Jossans framgång. Nu är jag peppad!

Jag hoppas att jag känner mig smidigare och betydligt lättare till nästa sommar.

Dagen började med stekt ägg och bacon med lite ost. Jag kände mig mätt till lunch och då hade jag lax med mig till jobb och köpte sallad till. Vid 17-tiden på ICA kände jag mig hungrig men då var jag ju snart hemma och kunde göra maten. Till barnen gjorde jag ris, kassler, gräddchili-sås och ananas under osttäckte. Till mig gjorde jag blomkål, kassler, tomat och osttäcke som smakade bra och alla fick sallad till det.

Nu snart klockan 21 känner jag mig pigg och mätt.

Mannen ska gå på pulver nu i 4 veckor sedan hoppas jag att han har läst Matrevolutionen och att han också blir sugen på att prova LCHF.

Nyfiken? Gå in och läs på kostdoktorns blogg.

Inga kommentarer: