lördag 22 oktober 2011

Frukost


Njuter vid frukostbordet. Ingen annan än jag är vaken. Jag känner mig utvilad och pigg, fastän det blev sen kväll i går. Jag har tillagat en protein- och fetrik frukost. Njuter av mitt nymalda dyra finkaffe och läser tidningen. Ute skiner solen och denna dag kan inte börja bättre.

Igår var jag på mammaträff och vi hade som vanligt mycket prat, god mat och många skratt, trots att vi pratade mycket djupsnack om död och begravningar också.

Vi har följts åt i 19 år och delat med oss om livet i stort och smått. Naturligtvis med våra barns utvecklingar i centrum men igår pratade vi mycket om när våra föräldrar blir gamla, sjuka och när de dör. Inte roligt men skönt att ventilera.

Idag funderar jag på om jag skulle flytta ut kökssoffan på uteplatsen och slipa ner den röda färgen så att vi kan måla om den någon gång.

Inga kommentarer: