torsdag 6 oktober 2011

Äntligen!...

Och 2011 års nobelpris i litteratur går till Tomas Tranströmer... Äntligen kan jag säga att jag har läst något av årets nobelpristagare. Nu tror jag att vi ska få in Tranströmer i klassrummet också.

Nu är hösten här!

Dagen började helt annorlunda och intressant idag. Klockan 07.00 ringer det på dörren och dottern släpper in. Det är en klasskompis till äldsta sonen som kom för att väcka honom, så att han inte missar dagen utflykt. När jag vaknar 07.10 har dottern klätt sig, sonen står i duschen och en främmande ungdom sitter i sonens rum. En mycket artig kompis presenterar sig till mig som står yrvaken, i nattlinne och håret på alla håll och förstår ingenting.

Dottern sätter på kaffevatten och snart var jag också i köket och fixade frukost och till ytterligare en ungdom. Sonen kom i tid och hann med tåget. De var i Köpenhamn hela dagen idag på next generation.

Varma mackor blev det i kväll och nu sitter jag och väntar på Robinson

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej Malin! Jag saknar dig! Vilken bra klass kompis :) kram Maria