torsdag 29 september 2011

torsdag i sommarsolen

Det har varit en härlig dag idag med flow. Det är härligt när det flyter på. Lektionerna blev som jag planerade och eleverna agerade som jag önskade. Jag hann att få undan en del jobb mellan lektionerna och det var glada skratt med kolleger på lunchen.

Den goda stämningen höll i sig även hemma vid kvällsmaten med alla i familjen. Det är lätt att vara på gott humör när vi har sommar. Nu har vi finare och varmare än vad vi hade i juli månad. Otroligt!

Jag blir också på bra humör och stolt över att min äldsta son jobbar på med sina förbättringsområde och jag ser en vändning till det bättre. Jag blir stolt över att min yngsta son fortsätter sitt goda skolarbete och håvar in höga omdöme/betyg på sina arbete och prov. Jag blir så stolt när yngsta sonens flickvän också planerar sin skolgång och lyckas så bra med sin skola. Dessutom har jag en go och fin dotter.

Idag är mannen och fixar cirkusbiljetter till mig och dottern. Vår hyresvärd bjuder barnen på cirkus på söndag.

Nu ska jag läsa i Slumdog millionaire, som jag har gett mina tvåor i läxa till i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din man då?