måndag 26 september 2011

måndag v. 39

Så var jag igång igen på jobbet. Jag kom ikapp mig ganska snabbt eftersom jag fick jobba ostört och blev därför effektiv idag. Skönt att vara igång igen!

Hemma har det varit stökigt dock. Mannen fick spel när han kom hem för att det var stökigt i köket och sedan blev inget bra. Han åkte tillbaka till jobbet i stället men först städade han upp. Jag fick ta ett snack med pojkarna men de kunde inte se att det var stökigt. De kunde inte se vad de skulle kunna hjälpa till med när de kom hem. Det såg ju ut som det gjorde när de lämnade hemmet i morse, sa de till sitt försvar.

Det stämmer i och för sig för köksbänken var fylld med ren disk och vi hann inte tömma diskmaskinen innan vi stack i morse. Jag förklarade för dem att de kunde ju ställa in den rena disken och tömma diskmaskinen, så gick det lätt att ställa in den smutsiga frukostdisken och vi skulle vara glad och tacksamma föräldrar när vi kom hem. Undrar om de någonsin kommer se att de kan göra något för oss andra i familjen eller se saker som behöver göras utan att de jämt måste påminnas.

Nu tittar jag och dottern på Idol och hon har klarat av sin läsläxa jättebra.

Ugnsbakad falukorv med mos blev dagens middag.

Inga kommentarer: