tisdag 16 augusti 2011

Läsåret har börjat igen




Nu har 2 arbetsdagar avverkats. Allt är fortfarande under kaos. Jag har fått en ny chef, nytt arbetslag och ny arbetsplats. Just nu är jag mitt emellan två arbetsplatser vilket leder till att jag inte får något gjort på jobbet. Mina saker ligger nerpackade och jag har ingen dator. Frustrerande! Det blir mycket kaffedrickande!

Det är tvära kast från total avkoppling i solstolen under parasollet i Mallocasolen till flyttkaos på jobb. Tur att människan är så anpassningsbar och tålig. Förra veckan hann jag med att läsa 3 böcker, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Svartvinter och Fyrvaktaren. Jag är jättenöjd med att jag hunnit med 8 romaner denna sommaren. Jag har 2 böcker kvar i min "vill-läsa-hög", hoppas jag hinner läsa dem nu i höst. Jag brukar inte orka läsa så mycket för privat bruk under läsåret. Vi läser ju så mycket i klassrummet och jag har så mycket annat som ska läsas igenom.

Nu är det dags för spagetti och köttfärssås med hela familjen.

Inga kommentarer: