söndag 10 juli 2011

Svärmor, campa och Nanne Grönvall.



Idag skulle svärmor Ingrid fyllt 79 år om hon hade levt. Jag minns att hon brukade baka en så god tårta som tydligen har många namn, pinicciotårta, Margaretatårta eller sommartårta. Idag fick jag för mig att baka en sådan. Sagt och gjort!

Y-sonen och flickvännen ska snart på festival och ville prova tältet, så de lånar min bror och svägerskas gräsmatta. Vi körde dit ungdomarna och hade tårtan med oss.

När tälten var uppe (ja kusinen satte upp sitt också och vill också campa), så ville naturligtvis dottern också campa, så vi fick åka hem och packa hennes nattsaker.

Ä-sonen åkte och badade när vi kom hem, så helst plötsligt var vi utan barn/ungdomar.

Mannen tittade på fotboll så jag satte på mig hörlurarna och lyssnade på ett gammalt Sommar i P1, Nanne Grönvalls program. Lyssna på det! Inte visste jag vilken tuff uppväxt hon hade med missbrukande vuxna i sin omgivning. Jag lyssnade och tårarna trillade.

Inga kommentarer: