torsdag 7 juli 2011

Marknad, bad och köttfärssås

Idag verkade det inte bli strålande badväder så vi beslutade att vi skulle åka på marknad. Jag har inte varit på denna marknad på 10 år. Det är mest kul att träffa gamla kompisar som jag vill dit men idag träffade vi bara 1 bekant. Jag blev förvånad att det är precis samma skit som förr. Att de får något sålt är helt otroligt och dyrt är det också.

Men kusinerna fick roa sig på nöjesfältet. Det uppskattades! Först virvelvinden.
Sedan åkte dottern flygande mattan, men då tittade kusinen på. Däremot gick de båda i spökhuset.
Båda kusinerna har otroligt mycket energi och är igång hela tiden. Lite hopp på stutsmattan får dem kanske trötta till kvällen.
Vi fick kanonväder med massor med sol och VARMT, så det gick åt mycket dricka. Innan vi lämnade nöjesområdet fick de mixa ihop en slush var.

När vi kom hem åkte mannen och kusinerna till badet och badade 2 timmar. Under tiden städade jag uteplatsen, vattnade blommorna och lagade mat. Alla barnen kom hem lagom till maten som vi åt ute. Spagetti och köttfärssås. Kusinen tyckte jag skulle skicka receptet till hans mamma, han åt 2 portioner. Bättre betyg kan man ju inte få.

Nu blir det film med de stora barnen medan de yngre springer ute och leker spioner.

Inga kommentarer: