måndag 30 maj 2011

Uret i domkyrkan


Idag tog jag med mig klassen till Lund. Vi hann med en hel del på 4 timmar. Vi strosade runt lite i den gamla stadsdelen, var i Lundagård och tittade på Universitetsbyggnaden, AF-borgen, var inne på Kulturen, i Domkyrkan tittade vi på det stora världsuret. Det är ett imponerande ur.

Vi åt lunch tillsammans på ett ställe som serverade falafel och eller kebab. Lite mer stadsrundvandring till innan vi tog bussen från Lund.

Mina 1:or gjorde ett omprov sena eftermiddagen. Nu har de bara en muntlig redovisning kvar sedan är A-kursen snart avslutad.

Mannen var hemma om en sväng och slängde ihop 2 lasagner till middag och rester i veckan till barnen. Tyvärr har han mer på jobb och åkte tillbaka.

I mitt huvud har jag många listor nu. Många småsaker som måste fixas innan vi åker på onsdag. Men nu i skrivande stund känns det som jag har kontroll. I morgon något ärende på stan och sedan packning, på onsdag renbädda till min lillebror som ska bo i vår säng och sedan kan vi åka.

Inga kommentarer: