tisdag 10 maj 2011

SFI-prov, telefonräkningar och grillad korv

Idag hade mina elever en sista chans att klara SFI C. 8 elever kom och 6 elever klarade sig.

I natt vaknade jag klockan 3 och kunde inte somna om. Så jobbigt! Jag tror att jag vaknade för att jag hade ont i ryggen men senare låg jag och blev arg på 3. Jag har mitt mobilabonnemang hos 3 tillsammans med min ena son. Min andra son vill hellre ha kontantkort, så jag försökte säga upp hans abonnemang. Tiden som vi var uppbundna på 3 hade gått ut men vi hade ändå 3 månaders uppsägningstid. Nu när uppsägningstiden har gått ut kommer det ändå räkningar på det jag har sagt upp. Men jag har inget kvitto på att jag har sagt upp det. Man ska göra alla sådana tjänster på sin egen sida, men det gick inte. Då fick jag hjälp av kundcenter och de sa att det var uppsagt nu.

Jag har inte haft möjlighet att ringa 3 idag men ska göra det i morgon. Men jag stressar upp mig redan nu för de kan säkert säga att de inte ser någon uppsägning, så jag får betala 400kr extra ännu längre tid. Men jag ska ju inte måla fan på väggen ännu...

Jag kan inte gå ner till 3-butiken, för jag tror att de minst kompetenta 3-anställda jobbar i "min" butik. Jag har ingen bra relation med dem. Min bindningstid i 3 går ut den 21 nov i höst. Jag ska nog säga upp abonnemanget 3 månader före. Funderar också på comviq-kontantkort, 195kr/månaden med fri surf och fria sms, låter helt i min smak.

Men vi har sagt upp Telia och glocalnet och ringer nu från Com hem och vi har bytt ut bredbandsbolaget och har Com hem också som bredbandsleverantör, idag kom första räkningen, i stället för ca 1400kr kom det en räkning på 780kr. Det kändes bra!

Idag grillade vi korv till middag och ute och njöt av sommarkvällen. Det var bara jag, dottern, yngsta sonen och hans flickvän.

Snart Desperate Housewife, fast egentligen vill jag gå och lägga mig. Sitter mest och gäspar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nästa gång dina elever ska förbereda sig för SFI-proven, rekommenderar jag att du tipsar dem om följande: www.plugga24.se
Där finns många gamla SFI-prov som du kan ladda ner. https://sites.google.com/site/plugga24se/sfiprov

Där finns också texter i många olika genrer som är viktiga för SFI, tex insändare och ansökningar.
https://sites.google.com/site/plugga24se/genrekunskap