torsdag 26 maj 2011

12-års kalas

Idag fyller min fina brorson 12 år. (Bilden är 3 månader gammal) 12 år, sista året före tonåren. Sista barn året. Men han är lång som en vuxen. Det har han efter far sin.

Vi var alla samlade med mormor, morfar, farfar, faster (jag), morbror och alla respektive och kusiner. Det var fullt hus med god mat och god tårta och Ja må han leva med flera hurra-rop.

Jag tycker om födelsedagskalas. Kul att få träffas alla och eftersom man fyller år på fler dagar än lördagar så kan man ibland gå på fest mitt i veckan.

Nu trappas det ner mer och mer på jobbet. Eleverna tycker väl att det räcker nu med utbildning för fler och fler droppar av. Mina elever som kommer till mig för extrastöd dök inte upp varken idag eller igår, vilket betydde att jag var undervisningsfri efter lunch. Inte helt fel. Jag hinner ju städa, rensa och skriva in betyg i lugn och ro. Men terminen slutar inte förrän den 17 juni.

I morgon ska jag ta klassen till min stad och visa dem mina smultronställen.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Så kul! Vill fira födelsedagar med er... Ni kanske kommer på konfirmation/15 år klas i augusti?

KRAM / Maria