lördag 9 april 2011

Solig dag

Idag har jag hunnit med mycket och ändå har jag hunnit med många pauser i solen. Jag bakade 5 limpor bröd, tvättade 5 maskiner tvätt och hängde ut tvätten för första gången i år, städade uteplatsen, handlade det sist inför morgondagens kalas, gjorde en rabarber/jordgubbspaj och lagade middag; köttfärslimpa, potatismos och sås.

Första kaffet drack jag hos grannen på hennes uteplats och satt och solade en stund, sedan kom Anne och jag förflyttade mig till vår egen uteplats med nytt kaffe och trevlig pratstund. När jag blev ensam igen blev det mera solande hos grannen.

Mannen försökte slippa undan städningen men det gick inte, så han städade till slut hemmet.

P och M kan inte komma i morgon för P jobbar, så de bjöd in sig till oss i kväll. De kom lagom till middagen. Vi hade trevligt som vanligt. Det blev mat, rom&cola, rabarberpaj och kortspel.

Äldsta sonen var med oss. Yngsta sonen var ute och åt med flickvännen. Fast de grämde sig lite att de skulle missa pajen. Tur att det blev över till dem. Dottern har varit ute som gott som hela dagen.

En härlig utedag, soldag och vänskapsdag!

Inga kommentarer: