torsdag 7 april 2011

Födelsedag

Idag fyller mannen 54 år. Det är första gången på 20 år som vi inte firar födelsedag ihop. Mannen är fortfarande i Stockholm på kurs. Denna kurs kommer förhoppningsvis ge mannen en tjänst utomlands. Det har varit en dröm som mannen haft sedan han jobbade på Cypern 90-91. Nu är barnen så stora så jag kan släppa iväg honom något år utomlands. Så kanske blir det fler födelsedagar som vi inte alla är samlade.

Vi firade honom med ärtsoppa och pannkakor. Fast inte dottern. Hon är på klassfest och dansar. Hon var lite bekymrad för fröken hade sagt att hon var tvungen att dansa med en pojke ikväll. Hur kan en lärare säga så till barn som är mitt uppe i åldern med äckliga tjej- och killbaciller? Jag sa till henne att strunta i det och dansa med tjejkompisarna. Men så sa jag till henne att om det skulle vara en kille som bjöd upp henne så är det mycket oartigt att tacka nej. Det går inte att tacka nej till detta. Hon skrattade och sa: "Vågar någon kille i min klass att bjuda upp, då lovar jag att dansa." Verkar inte som risken är så stor.

Förra veckan glömde sonen sin gympapåse på bussen. Idag kunde han få tillbaka den. Så skönt! En onödig utgift mindre.

I morgon kommer mannen hem. Saknar honom!

1 kommentar:

Linda sa...

Tack snälla för din kommentar..:-D Nu blev jag glad för jag kände mig helt jävla slut när jag tog bilden..