måndag 4 april 2011

ännu en dag närmare påsklovet

Idag har dagen varit ganska ordinär inte alltför kul, men jag står ut bara för att våren är. I morse såg jag påskliljor! Underbart!

Jag är inte mycket för att påskpynta men jag tycker om påskens gula färg. Jag tycker om att lägga på gula dukar och i inredningsaffärer är det mycket gult och fint nu.

Vi byter telefonbolag med start idag. Min värsta mardröm besannades. Vår telefon är död! Jag blir så matt när inte allt fungerar av sig själv som det utlovas. Hoppas det löses till i morgon. Tur att vi ha mobiler.

På väg hem idag kände jag att allt höll på att köra ihop sig. Jag hade glömt att plocka ut dagens middag ur frysen i morse, glömt att informera dottern om att ta hem gympakläder för hon skulle gå på sin prova-på-verksamhet ikväll och jag kände att det nog var min tur att köra direkt när jag hade kommit hem och så fick jag inte glömma att plocka ut sonens medicin innan apoteket stängde klockan 18. Dessutom laddade jag för att inte bli tokarg när jag kom hem och såg att äldsta sonen inte hade städat toan uppe som han hade lovat. Plus att dottern hade läsläxa som måste hinnas med.

Men allt blev till det bästa. Yngsta sonen och flickvännen skulle inte äta hemma så då räckte hemmets rester till oss andra 3. Dottern ringde mig i mbilen från fritids så jag kunde informera henne om gympakläder men så ville hon inte på träningen ikväll för det var pingis, så då hinner vi med läxan i lugn och ro utan att det blir sent. Jag kunde köra till apoteket och möta upp sonen där så han fick sin medicin direkt, för han ska sova hos flickvännen i natt. När jag kom hem var sonen nästan klar med toalettstädningen och jag blev så glad över att han inte hade nonchalerat mig så jag hjälpte honom att vika all hans rena tvätt som låg i en hög. Då blev han så tacksam så han började röja i sitt rum och jag hejade på och hjälpte till att styra upp. 40 minuter senare var toaletten ren OCH hans rum och den 1 av hans 2 tvätthögar var i tvättmaskinen. High five!

Vad underbart när allt blir bättre än vad man förväntat sig!

Inga kommentarer: