söndag 27 mars 2011

söndag med familjen

I går var jag och dottern flera timmar på symässa. Vi frossade i tyger, stickmönster, garner, pärlor och annat pyssel. Vi blev så sugna att gå hem och pyssla. Vi funderar på om vi ska göra en kudde i lappteknik ihop.

Vi var på workshop och gjorde applikationer på askar som vi fick ta hem.

När vi kom hem plockade dottern fram sin stickning och stickade ett par timmar.

På kvällen var jag hos Lotta, men vi var 4 tjejer till. Maria som jag reste med på min jorden-runt-resa för 22 år sedan, Netttan som jag träffade i Thailand, jobbade med på restaurang efter resan och var på Cypern med när jag träffade mannen, Bettan som jag lärde känna via Nettan och Åsa som reste ner från Småland för att träffa oss, vi träffades första gången i Thailand för 22 år sedan
. För 16 år sedan bröt vi upp kontakten mest för att vi fick mycket upp med våra egna liv med att bilda familj och resa. Men vi har slutit upp på varandras bröllop, barndop och jämna födelsedagar om vi kunnat. Nettan flyttade till London för 16 år sedan och vi har inte träffats sedan dess. Men i går kväll träffades vi igen en dela av oss i "familjen".

Det blev en otroligt trevlig kväll. Magisk kväll! Tänk att vi var samma personer som sist men hade ändå levt 16-20 år med massor av eget familjeliv. Underbar kväll!

Idag kom min mamma hit och hade kusin A med sig. Senare kom resten av min brors familj och vi hade söndagsmiddag ihop. Vi hämtade kinamat som mamma bjöd oss på. Tack mamma!

Snart åker mannen med nattåget till Stockholm. Han ska gå på kurs i 2 veckor.

Inga kommentarer: