onsdag 30 mars 2011

helt slut

Linda har kommit till de andra änglarna. Linda har fått frid. Linda slipper sin smärta nu.
Vila i frid!

Jag har följt Lindas blogg i flera år och hon spred livsglädje, underbara bilder av sitt liv och var en sådan varm person. Mina tankar går till hennes närmaste som går igenom en tung sorg.

Jag har haft Linda med mig i tankarna hela dagen och jag har känt mig tungsint hela dagen.

Igårkväll var jag hos C som klippte mig. Skönt! Hon gjorde också en healande behandling med mig. Efteråt var jag alldeles slut i kroppen. Nu får framtiden visa om jag märker av någon skillnad. Vi jobbade på att förbättra relationerna i mitt hem.

Mannen har det bra i huvudstaden och knyter nya kontakter. Få se om han får nytta av dem i framtiden. Håll tummarna för att han får en bra utlandstjänst med hög lön.

Igår var jag på medarbetarsamtal. Nästa år kommer jag inte få någon IVIK-Klass. Vi kommer bara få 1 klass till vår skola, annars får vi alltid 2, men vi är för trångbodda på vår skola nu i och med att KOMUX kommit till oss. Nu blev jag erbjuden en halv tjänst på KOMVUX och halva tjänsten på ungdomsskolan. Det kan väl vara kul.

Jag är inte gymnasielärare trots att jag bara jobbat på gymnasiet sedan jag fick min lärarexamen. Detta kommer att bli ett problem när skolorna inte får anställa obehöriga lärare efter 2015. Jag ser det som jag står i ett vägskäl och har flera val. Ska jag komplettera min utbildning? Vad ska jag komplettera? Ska jag sluta inom skolan och göra något helt annat? Jag får börja med att kontakta lärarhögskolan och höra om komplettering.

Inga kommentarer: