torsdag 17 februari 2011

Time out med Big Love

I går och idag är jag hemma. Jag tar hand om mig själv. Just nu vill jag krypa ur min egen kropp och vara någon helt annanstans än på jobbet eller i min familj. Just nu står mitt liv mig upp i halsen. Men det brukar ju vända och det gör det nog denna gången också. Jag ska börja på KBT igen. Det ser jag fram emot.

Dessa två dagar har jag flytt till Utah, Salt Lake City, och följt mormonfamiljen Henricksson som lever i polygami. Serien går på svt på söndagkvällar och det var där mitt intresse började. Svt sänder säsong 3 nu så då var jag tvungen att söka upp säsong 1 och 2 för att titta ikapp mig. Det har jag gjort nu och säsong 3 och 4, den sista säsongen, 5, går just nu i USA så jag kan tyvärr inte se de delarna ännu.

Jag vet inte vad det är som har fängslat mig i denna serien, men den har många tvistningar, är inte som alla andra serier i o m månggiftet, fascinerande karaktärer och så undrar man hela tiden: Är det så bland fundamentalistiska mormoner. Min chef är mormon men han är inte fundamentalist, men en del likheter hittar jag i hans tänk.

Äldsta sonen har fått praktik på Willys i grönsaksavdelningen. Om de tycker att han är duktig och visar sig intresserad så kommer han få stora möjligheter till jobb. Han är nu inne på 3 dagen och tycker att det kul.


2 kommentarer:

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Den serien har jag missat men den låter intressant.

Ha en skön dag!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Malin var rädd om dig!!!

KRAM Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/