söndag 16 januari 2011

virkat och tulpaner

Igår gjorde jag och dottern en mössa. Dottern har lärt sig att virka och ville göra något "på riktigt" så hon/vi gjorde en mössa. Hon lärde sig halvstolpar och stolpar också så det blev lite av virkandet. Vilken tur att vi hade gamla garnnystan liggandes.

Grannen kom in med årets första tulpaner till mig. Hon hade inte missat att det var tulpanens dag igår. Så glad jag blev! Tack!

Annars var det mest jobbig och tråkig stämning hemma hos oss. Det blev ingen gymnasiemässa för sonen orkade inte, då surnade jag och mannen till för att vi tycker att han borde engagera sig mer. Mannen gick och lade sig igen och stannade i sovrummet mest hela dagen.

Han kom ner till handbollen. Han var på tråkigt humör så dottern blev ledsen. Hon och jag fick gå upp till sonens rum och titta på Fångarna på fortet och göra tofsen till mössan.

Idag ska vi till pappa och hans fru på bowling och sedan mat.

Inga kommentarer: