onsdag 19 januari 2011

Sveriges mästerkock

Ikväll kommer Sveriges mästerkock på tv 4. Jag tycker det verkar vara ett bra program. Jag tycker om alla matprogram. Jag snappar upp lite här och lite där i min egen matlagning. Det är inspirerande.

Vardagen rullar på men omständigheterna runt omkring oss i familjen skulle kunna vara bättre. Det står stilla i Äsonens liv, ingen praktik på gång ännu, mannen känner sig sliten och jag jag energinivå låg. Jag räcker inte till hemma eller på jobbet fullt ut. Går på halvfart överallt och det känns inte tillfredsställande.

Jag har fått lära mig att jag ska lyssna på mig själv. Kroppen säger: "Gå till doktorn och berätta att du behöver hjälp, att du börjar få svårt att få ihop allt igen, att jag börjar få svårt att hålla många bollar i luften igen". Men kan man det? Det låter ju som om jag gnäller och så har väl alla det mer eller mindre... Jag kör på ett tag till och ser hur det känns.


1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej kära vän och svägerska! Ska du ta en dag ledig eller två? Kanske åka på SPA en helg med mig? Eller komam hit själv och bo och äta gott? Hälsa min bror med att jag tänker på er!! kram Maria