onsdag 26 januari 2011

stooorhandlat

Allt var slut i skafferi, frys och kyl så idag när lönen hade kommit åkte jag och dottern och handlade. 11 kassar kom vi hem med. Phu vad vi slet. Men nu har vi mat till 4 veckor till. Jag sa till dottern att nu ska jag inte handla mer förrän i mars. Hon höll inte med. Hon fyller ju år den 22 och då ska vi ha kalas och då behöver vi fylla på mer. Dessutom kom hon ihåg att jag lovat henne gratinerade musslor och gratinerad hummer dagen före hennes födelsedag. Vi brukar ha det till nyår om vi firar hemma och det är dotterns favorit så när vi inte var hemma senaste nyår lovade jag att hon ska få hummer och musslor dagen före sin födelsedag.

I kväll är det bara hon och jag som är hemma. En son är i Stockholm, en man i Jönköping och den andra sonen är hemma hos flickvännen. Jag och dottern ha kurat ihop i soffan under samma filt. Mys!

Igår fyllde flickvännen år och vi var hembjudna till hennes föräldrar på god middag. Oxfilé till varmrätt och tusenbladstårta till kaffet. Det var första gången vi träffades och vi hade riktigt trevligt.

Inga kommentarer: