söndag 12 december 2010

3:de advent snart förbi

Om en halvtimme är helgen slut och måndagen tar vid. Jag borde ligga och sova nu men har haft fullt upp hela dagen så jag gissar att jag fortfarande är uppe i varv.

Idag har jag, flickvännen och dottern bakat mandelmusslor. Så gott! Till julen ska vi ha grädde och sylt på.

Annars har jag stått i köket hela dagen och mannen har kommit in då och då och diskat åt mig. Jag har bakat 3 vardagsbröd, 2 stora limpor vörtbröd och 40 mandelmusslor. Dessutom gjorde jag en köttgryta till middag.

Igår var mannen och jag på elgiganten och handlade en diskmaskin. Vår har gått sönder och den är för gammal att reparera. Om hyresvärden sätter in en ny till oss får vi betala 115kr/månaden i 10 år. Det bli en väldigt dyr maskin, så nu köpte vi en privat. Den kommer till oss på fredag och de tar med den gamla och installerar den nya.

Vi handlade också sonens 18-års present, en laptop, som han fick redan igår. Han blev jätteglad. Vi tyckte att han kunde få den redan eftersom han varkens har tv eller dator nu. Dessutom handlade vi några julklappar till.

Mitt öga är fortfarande svullet och det rinner från det hela tiden. Läkaren på VC tyckte att jag skulle avvakta ytterligare till onsdag, så får vi se om det har gett med sig. Jobbigt att gå i en dimvärld.

Bästa vännen M fyller år idag, så vi gick dit i gårkväll sent och inväntade 12-slaget med de andra vännerna och familjemedlemmarna. Klockan 12 blev det tårta och presentutdelning och 00.30 gick vi hem igen.

Lördagkvällen kom grannarna in med chips och vinbox och vi bjöd på glögg. Vi hade några trevliga timmar ihop.

Nu är det bara 20 minuter till midnatt och jag måste gå och lägga mig. Go natt!

1 kommentar:

Julswappen sa...

HAR DU FLICKVÄN NU? ;)

Kram från retsam svägerska!