tisdag 5 oktober 2010

Hemma idag igen

Idag är jag hemma med dottern. Igår tog ungdomarna hand om henne för de hade studiedag men hon är fortfarande så förkyld så jag är hemma med henne idag.

Dramat med körsbärsträdet fortsätter. Det var en av trädgårdskillarna som hade sågat ner det på order av högsta chefen, påstår han. Så nu har jag skickat en förfrågan om varför till högsta chefen. Fortsättning kanske följer.

Dramat hemma fortsätter också. Ibland med två steg fram och steg bak och ibland med ett steg bak fram och tre steg bak. Då är det jobbigt! Men just nu känns det som vi har kommit lite längre fram....

Äldsta sonen har kommit till ett mycket bra beslut. Nu ska vi dra i alla trådar för att se om vi kan hjälpa honom till en bra utveckling. Han har bestämt sig för att göra en paus i sin skola och kanske få jobba, praktisera eller resa iväg för att utvecklas och komma till insikt i vad han vill med sitt liv. Stort!

Jag mår bra i min själ men vi krockar med varandra i familjen ändå. Vi är inte riktigt i fas och det är ju så det är i livet men det är sorgligt när det svajjar. Sonen tar mycket energi och då är det inget jämfört med vad det kostar för sonen. Mannen kämpar med sitt, men han är duktig med att träna och pulverdieta, sammanlagt 15 kg minus.

1 kommentar:

Madde sa...

bra beslut av A......det är stort att vid den åldern kunna känna o veta vad ma vill o rokar. Ibland behöver man bara bryta dåliga mönster o börja om igen, jag håller tummarna för att planen lyckas :)......men gud vad duktiga ni är med dieten.....jag är så imponerad....önskr att jag vor lika hängiven min (skulle behöva detta).....kramar Madde