torsdag 23 september 2010

Oj oj oj vad veckan går snabbt


Idag har jag haft föräldramöte och det gick bra, tack vare modersmålshandledaren i arabiska, som tolkade. Mina föräldrar kan inte så mycket svenska ännu men de är på god väg.

Hemma instruerade jag flickvännen hur man gör spenatstuvning och hur man panerar fisk och steker den. Jag lämnade barnen/ungdomarna för att simma och basta med Helena.

Mannen är i Tyskland idag och i morgon.

När jag kom hem blev jag såå glad. Ungdomarna hade städat undan i köket och allt var undanplockat och diskat och de hade kommit ihåg att skicka dottern till scouterna, som jag hade glömt att påminna om. Tänk vad de kan utan att jag tjatar på dem.

Igår bokade jag hotell till mig och svägerskan, till vår årliga weekend ihop och då vi julhandlar på Ge-Kås. I år var det fullbokat i Falkenberg så då blev det Halmstad i stället. Vad jag längtar till vår mysiga helg!

Inga kommentarer: